Starši, poklon


Zadnje tedne se velikokrat govori o tem, kako trpijo učenci, otroci, kako učitelji delamo ali ne delamo. Nisem pa zasledila, da bi se govorilo o starših. Vsekakor starši govorijo sami zase, veliko se jih pritožuje, veliko njih se jezi, veliko njih se ne strinja z načinom šolanja. Tudi sama sem starš, a tokrat ne bom pisala z vidika mene kot starša, ampak vidika učiteljice, z vidika človeka. 
Po današnji pogovorni uri s starši, sem se zamislila. Res. Globoka zamislila. Mimogrede, tudi pogovorna ura na daljavo ni to kar je v šoli. Pogovorna ura na daljavo je obrnjena. Informacije dajejo starši učitelju in ne obratno. Moram reči, da sem se kljub zavedanju, da delam dobro, malo bala. Ampak kaj kmalu ugotovila, da ni razloga za to. Preidimo k bistvu. 
Dragi starši, resnično si zaslužite pokal za vse kar počnete doma s svojim otrokom. Ja, otroci so vaši, res je. Ampak priti domov, po 8, 9 urah dela, utrujeni, morda lačni in prevzeti vajeti šole, ni lahko. Vsi starši s katerimi sem se danes pogovarjala, so bili mnenja, da dobro delamo. Da odlično vodimo otroke. Ampak se zavedajo, da otrok potrebuje učitelja. Potrebuje pedagoški pristop do dela. Priznajo, da tega ne znajo. Ena mamica danes mi je povedala, da je hčerki rekla, preden smo začeli s poštevanko, da jo bo morala znati na pamet kot pesmico. Odziv hčerke je bil, da to pa že ni res. Da tako je bilo v stari šoli. Da učiteljica tega ni rekla. No, učiteljica je par dni za tem rekla točno to. Do moje omembe se punca ni želela učiti, zdaj se. Pa ne samo, da se uči, poje si poštevanko. Učitelji nismo čarovniki. Nismo niti čudodelniki. Dejstvo pa je, da smo neka avtoriteta. Otrokom mnenje učitelja pomeni dosti. Več kot starša. 

In zdaj se zamislimo. Starš pride iz službe. Otrok želi delati snežaka z balonov, kaširanje, likovna umetnost. Ni balonov. Starš želi malo miru. 
Pa ta presneti snežak. Kaj je to res bistvenega pomena? Dajte mi mir! Kje boš pa tega snežaka potem imela? Spet en kup krame. 
(Vem, da tega starš v normalnih okoliščinah ne bi rekel.) Torej, snežak danes odpade. Lubica moja, bi ti šla malo brat? Daj, mami bi spila kavico. Ali pa, mami bi res morala likati. 
Ne, ne bom brala! Če ne bo snežaka, ne bom brala. 
Pa veš kaj ti, cel dan sem v službi, ti pa mi nazaj govoriš. 
Ja, jaz sem pa cel dan sama. Kaj sem jaz kriva, da ni šole?
Ja, kaj sem slučajno jaz?
Podajanje žogice sem in tja. Padajo težke besede. Ko se starš le dokončno malo spočije, le gre do otroka, skuša razložiti. 
Buuuum! Neeee, to ni tako. Neee, učiteljica dela to drugače.
Pa dobroooo, potem pa idi v šolo!!!! Če učiteljica vse ve!!! 

Zgodba je izmišljena. Morda je pretiravanje, morda le začetek drame. 
A biti v koži starša v tem času ni lahko. Načeloma imamo ljudje ločeno življenje šola - dom. Saj delamo s svojim otrokom. Se učimo. A niti približno tako kot zdaj. 

"Mojim" staršem danes nisem bila sposobna reči nič drugega kot to, da delajo super. Da sem ponosna na vsakega izmed njih. In da se vidimo 4.januarja. Zdaj pa samo upam, da se nisem zlagala. 
Dragi starši, današnji blog je za vas. Jaz vas razumem. Res vas. Verjetno bolj kot si mislite. 


 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Nikoli ne veš

Šolska proslava

Pišem od kar se zavedam