Je pedagoški faks res hobi faks?




Učiteljice smo načeloma znane kot multipraktiki. Predvsem me, na razredni stopnji, ki učimo vse predmete in smo tudi na faksu gulile vse te predmete v takšne podrobnosti, da sem se včasih spraševala, če sedim v napačni predavalnici. Da ne bodo kolegice na predmetni stopnji kakorkoli zdaj užaljene, pojma nimam kaj so se učili tam, zato ne morem soditi in ne bom. Lahko govorim in pišem samo o nas. Marsikje slišim, da je pedagoški faks, hobi faks. Da ga naredi vsak. Ja pa ja. Malo morgen. 
Je res tako enostavno:
- Peti pesem pred vsemi kolegi na faksu? ( na to imam zelo slabe spomine, predvsem Šmentana muha bo za vedno ostala v mojem spominu. Kolegica s faksa, najboljša prijateljica in zdaj sodelavka, verjetno zdaj samo nemo prikimuje)
- Iti v razred 25 otrok, ki jih ne poznaš in izpeljati vzorno uro matematike? Hkrati ne imeti blage veze, da otroci sredi februarja ne vedo, kaj je delovni zvezek (tudi na to imam slabe spomine - predvsem če učiteljica razreda ne sodeluje s študentko in ji pač ni pomembno, da opomni, da v njenem razredu ni delovnih zvezkov ampak so vadnice ter ti tako pade cela ura v vodo. Še danes, po 10 letih vem katera šola, kateri razred in kaj sem učila. Števila do 5 ter znak, >, <, =)
- Prvošolce naučiti razliko med živim in neživim? Hkrati bi rad pokazal, dokazal. Ja nič, greš kupit 2 miši in jih odneseš v razred. Ko kupuješ miški, taki lepi beli, pa vprašaš, če jih lahko prineseš nazaj, ti hladnokrvno odgovorijo, da so to miši za prehrano kač. Ja super. No, potem sta bili miški za prehrano kakšne ptice ujede. 
- Izdelati perfekten herbarij, poznati vsa latinska imena, ter po možnosti vedeti, da brez tega niti na izpit ne moreš?
- Narediti smučarski tečaj, a v življenju še nisi stal na smučeh? In to ni mišljeno, da se greš malo smučat. Ne, to pomeni da se v 1 tednu naučiš smučati in hkrati se naučiš naučiti smučati. Še smučk si nisem znala prav nesti, kaj šele kaj drugega. Ampak sem uspela. 
- Enako s plavanjem. Ko misliš, da znaš plavati, pa ugotoviš, da si daleč od tega. Da še žabica ni žabica. 
- Se naučiti igranja na klavir, pa čeprav veš, da si  za klavir totalna budala. To je bil moj zadnji izpit. Naredila sem ga z 8. In še danes ne vem kako mi je uspelo. 

Marsikdo, ki ni učitelj razrednega pouka in zdaj to bere, si verjetno misli, da to pa ja ni nič takšnega. Malo tam zapoješ Zajček al se ne bojiš, pa malo z boki zamigaš in je. Kaj so drugi faksi proti temu? Priznam, nikoli v življenju ne bi naredila medicine ali ekonomije. Pa ne zato, ker bi bila težka, ampak presneto ker me ne zanima. In kogar ne zanima pedagoška smer, tudi tega hobi faksa ne bi naredil. Kdor je pa tam s srcem, pa je zdaj tudi s srcem učitelj. Razen če ga potem zaradi vseh volonterskih pripravništev, čakanja na službo, neopravljenega strokovnega izpita, pot ni zanesla kam drugam. 
Mene je na srečo tja kamor sem želela. Sicer po velikih ovinkih, od pomivanja posode, do izkoriščanja, do animatorstva, nenazadnje do brisanja riti in praznjenja urinskih vrečk, do cilja. Do tja, kjer se učim vsak dan znova. Do tja, kjer je faks bil le, uvodna stran v knjigi pedagoškega poklica. 






 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Nikoli ne veš

Šolska proslava

Pišem od kar se zavedam